Η αλλαγή ελαστικών δε μπορεί να είναι μία εποχική πράξη! Η Ελληνική νοοτροπία “δεν αλλάζουμε ελαστικό το καλοκαίρι γιατί θα φθαρεί από τη ζέστη για να έχουμε φρέσκα το Φθινόπωρο” μόνο γέλιο προκαλεί στους γνωρίζοντες…
Αναβάλλοντας την αλλαγή δεν κάνουμε οικονομία καθώς ένα σετ ελαστικών σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχει διάρκεια ζωής περίπου 4 χρόνια ή 40.000km. Αν εμείς κρατήσουμε το ίδιο σετ ελαστικών 5 χρόνια ή 50.000km θα «εξοικονομήσουμε» ένα σετ μετά από 20 χρόνια ή 200.000km! Πιο πιθανό είναι να έχουμε αλλάξει αυτοκίνητο νωρίτερα, ενώ ταυτόχρονα η κυκλοφορία μ’ ένα σετ φθαρμένων ελαστικών εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους.
Ήρθε λοιπόν η ώρα αλλαγής ελαστικών, αυτή δεν είναι απαραίτητα το Σεπτέμβριο με τα πρωτοβρόχια καθώς το καλοκαίρι είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για τα ελαστικά και την απόδοσή τους λόγω υψηλών θερμοκρασιών. Τώρα όμως που φτάσαμε στο Δεκέμβριο σε λίγες μέρες δεν υπάρχει άλλο περιθώριο για αναβολή.
Άποψή μας είναι ότι πρέπει να διατηρείται την επιλογή του κατασκευαστή. Εάν τοποθετήσετε μεγαλύτερα ελαστικά θα έχετε μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο όμως μειώνεται η μέγιστη τιμή κατανεμημένου φορτίου. Στον υπολογισμό των μηχανικών που σχεδιάζουν τις αναρτήσεις το κρίσιμο μέγεθος για τον καθορισμό της διάστασης είναι το βάρος ανά τετραγωνικό χιλιοστό. Αλλάζοντάς το σημαντικά δημιουργούνται πολλά θέματα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Γενικά μεγαλύτερα ελαστικά συνεπάγεται μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και καλύτερη πρόσφυση αλλά επιδείνωση των επιταχύνσεων, της κατανάλωσης και αύξηση κινδύνου υδρολίσθησης. Μειώνοντας τις διαστάσεις των ελαστικών βελτιώνετε τις επιταχύνσεις και την κατανάλωση, χάνετε όμως σε τελική ταχύτητα και κράτημα στο όριο.
Από τη μια είναι η τάση των κατασκευαστών ελαστικών για ολοένα και μεγαλύτερες ζάντες 18, 19 και 20 ιντσών που σ’ ένα βαθμό αμβλύνουν και τα προβλήματα διαχείρισης της ροπής των turbo κινητήρων στα δικίνητα οχήματα.